Willemstad - Sheta Boka - schilpadden - Cabana Dance & Dine

25 juli 2018 - Curaçao, Nederlandse Antillen

Eindelijk op zaterdag de auto opgehaald, geeft toch een gevoel van extra vrijheid. Meteen lekker naar Willemstad voor de toeristische kiekjes en op de terugweg via de Appie. Voelde vertrouwd... Speciaal was het bezoek aan het oude 'Princess Beach hotel". Het hotel heet nu anders maar de kamer van ons bezoek van 25 jaar geleden was nog identiek. Voor ons best bijzonder om dat te zien.

De dag erna met de auto richting Westpunt en de Sheta Boka bezocht. Een natuurverschijnsel waar de zee hard tegen de rotsen beukt. Prachtig om te zien. En daarna nog naar het landhuis Savonet, een oude plantage, geweest.

Nog lekker chillen op het strand met een dj met Beach House muziek en de dag was compleet. En uiteraard niet te vergeten het bezoek aan Landhuis Chobolobo waar de likeur Blue Curacao wordt gebotteld. En een cocktail met Blue Curacao mocht natuurlijk niet ontbreken!

Op dinsdag met de auto naar Playa Grandi waar we hebben gezwommen met  schildpadden. Weer eens wat anders dan dolfijnen... afgesloten met een een bezoek aan Playa Grote Knip en een geweldig diner bij BijBlauw maakte de dag compleet.

Woensdag is het weer partytime. Na een rustig dagje strand en aan de bar naar ons aller AJAX tegen Sturm Graz gekeken, is het in de avond weer tijd voor de Cabana Dance & Dine. En tijdens het eten, een grote verrassing... een fles Moet & Chandon van Kirsten & Fleur voor onze 25 jaar en als dank voor de mooie vakantie. Verbaasd en dankbaar voor het mooie gebaar. Dat hebben we met z'n vieren nog even op de dansvloer gevierd.

Nog een aantal dagen verblijven wij op Curacao voordat we naar huis gaan. We gaan er nog van genieten!

1. Marlies:
    26 juli 2018
    Lijkt me geweldig met schildpaddden zwemmen! En wat apart dat de hotelkamer nog in dezelfde staat is gebleven!
    Leuke verrassing van de meiden! Geniet nog even lekker van alles en iedereen!
  2. Otto de Boer:
    26 juli 2018
    Wat een geweldige vakantie. Onvergetelijk. Lijkt ons wel wat voor ons 30 jarig huwelijk. In 4 jaar tijd moeten wij dit toch bij elkaar kunnen sparen. Desnoods skippen we NYC. Zijn we immers al geweest -:). Geniet ervan. Het is hier in NL niet te harden zo heet.