Wat een bruisende stad!

12 juli 2018 - New York City, Verenigde Staten

De eerste volledige dag voor ons in New York. Na een prima ontbijt in ons hotel als echte toeristen in de Hop on Hop off bus door mid en lower Manhattan. Rustig bovenin de bus een eerste indruk krijgen van de grootsheid van de stad onder begeleidende toelichting van een echte Amerikaan. Zo kregen we een goed beeld alle hoge gebouwen en de verschillende wijken zoals Soho, little Italy, Chinatown. En wat een drukte en getoeter continue. Na een paar uur rustig zitten was het tijd voor wat inspanning. Aan de zuidkant van Central Park bij Columbus cirle fietsen gehuurd en heerlijk door het Park gefietst en alle hotspots in het Park gezien, zoals Jacqueline Kennedy Onassis Reservoir, the Great Hill, Strawberry Fields, Great Lawn, Bethesda Fountain en the Mall. Het werd warm in de stad, ruim 30 graden en rustig gelopen naar de Trump Tower met nog steeds mensen die voor de Tower tegen hem demonstreren. Een kort momentje van rust in de st. Patrick Cathedral en via Times Square en de M&M Store terug naar het hotel. Opgefrist en met de taxi naar Carmine’s restaurant. Een echt Italiaans familierestaurant in 91th street met hele grote gerechten die gedeeld moeten worden. Toch ook maar een doggy bag mee waar we een zwerver blij mee hebben gemaakt. Uiteindelijk rond half elf moe maar voldaan in het hotel terug. Het was een volle dag maar het was het meer dan waard. En we willen nog zoveel doen!

1. Christel:
    14 juli 2018
    Zwerver ook blij!
  2. Marlies:
    14 juli 2018
    Zoveel indrukken in een paar dagen al! Leuk te lezen dat jullie het zo fijn hebben en alles eruit halen!!